czwartek, 5 września 2013

cupcakes z figą kaktusową

Wiem, że nazwa brzmi nieco dziko, ale dokładnie takie były- z kwiatami kaktusa. Figę kaktusową (inaczej: opuncję kaktusową lub owoc dragon, tak tak, z taką nazwą też możecie się spotkać(to pewnie przez jej niewidoczne kolce)) dostałam w prezencie zamiast czekolady (bardzo dooobrym prezencie, dzięki M!) :D Długo myślałam jak ją wykorzystać. W internecie można znaleźć raczej dość mało inspiracji z tym owocem, głównie króluje w sałatkach, gdyż jej smak nie jest mocno dominujący, nie rozpada się i jest soczysta. Natomiast ja postanowiłam pójść o krok dalej, i uczynić z niej krem do cupcakes. Wyszło przednio! (nie przejmujcie się, jeśli przy początkowej obróbce pachnie wam jak trawa czy coś takiego:) mnie też pachniała i byłam lekko zdezorientowana, ale wyszło super!). Mimo, iż to dziwny i raczej niespotykany zbyt często owoc, to polecam spróbować, krem wpisuję na moją listę Top10.



Cupcakes z figa kaktusową (12 sztuk):
125g miękkiego masła
3/4 szklanki cukru
2 jajka
1 szklanka mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
175g jogurtu naturalnego

Krem:
2 owoce figi kaktusowej
1 żółtko
2 łyżki mąki ziemniaczanej
4 łyżki cukru
1 łyżka masła

250g serka mascarpone
150ml śmietanki kremówki

1 figa kaktusowa do dekoracji (pokrojona w paski)

Cupcakes: Miękkie masło utrzeć z cukrem na puszystą masę (około 10 minut), następnie dodawać po jednym jajku i miksować. Dodać mąkę i proszek, zmiksować a na koniec wlać jogurt i ponownie zmiksować. Nakładać do formy wyłożonej papilotkami (prawie całe papilotki) i piec w piekarniku rozgrzanym do 175°C około 20 minut. Ostudzić.
Krem: Miąższ z fig kaktusowych wyjąć łyżką i zblendować. Następnie przetrzeć przez sito, aby nie było pesteczek. Do przetartych fig dodać cukier, żółtko i mąkę, wymieszać na gładką masę a następnie podgrzewać na średnim ogniu ciągle mieszając aż masa zgęstnieje i powstanie budyń figowy. Wyłączyć palnik, dodać masło i wymieszać, ostudzić.
Zimny serek mascarpone rozmiksować krótko blenderem, dolać śmietankę i ponownie zmiksować aż serek zesztywnieje i masa zrobi się gęsta (nie miksować długo). Następnie dodać budyń figowy i zmiksować do otrzymania gładkiej, różowej i sztywnej masy (miksować również dość krótko, by masa się nie ścięła).
Cupcakes dekorować kremem (przy użyciu rękawa cukierniczego, szprycy itp) a na górze układać plasterki figi kaktusowej. Smacznego!






talerzyki: Flo, łyżeczka: vintage


1 komentarz:

  1. <3.<3 mam nadzieje że się załapie by spróbować jutro w szkole ;pp :*

    OdpowiedzUsuń